Pengalaman KPI 2011

“Pengalaman Itu Mahar Kejayaan”..

Yaa,,inilah kata-kata azimat pusaka guru tercinta, masih ku pegang hingga saat ini..

Pengalaman ku diamanahkan sebagai Komandan Kem juga akan ku kenang sampai akhir usia.

Sesungguhnya aku tidak terdaya untuk memimpin dengan baik dan memuskan hati semua pegawai dan urus setia dibawah seliaan aku di kem ini.,kerana aku sedar,,aku pun masih perlukan pimpinan dan tunjuk ajar..

Kadang-kadang kata-kata fasilitator amat menyentuh perasaan ku yang kerdil..

Kadang-kadang aku juga merasakan ego dalam diri sendiri semakin menebal,,

Kadang-kadang jua aku merasakan aku silap dalam tindakan dan keputusan..

Kadang-kadang aku jua merasa mereka memperkecilkan usaha yang kami lakukan..

Tetapi aku insaf,,aku bukan maharaja di dunia !!

Aku jua bukan Tuhan pencipta,,Aku bukan Agung dalam segala-gala..

Tetapi akulah insan paling kerdil di sisi Rabbul Jalil,,

Akulah manusia paling marhaen jadian tanah yang hina,,

Maafkan aku sahabat KPI 2011,,

Kerana aku tidak terdaya..

Kepada Allah aku serah segala

Hanya padaMu ya Allah,,hambaMu yang kerdil ini,,

Memohon taufik limpah kurnia..

Sila Tinggalkan Komen Anda..

